MALOWANIE PROSZKOWE

               jest nowoczesną metodą nanoszenia powłok malarskich polimeryzujących w temperaturze ok. 200oC. Elementy stalowe przygotowywane są do malowania poprzez śrutowanie lub obróbkę chemiczną, składającą się z operacji odtłuszczania, trawienia i fosforanowania, zapewniającą profesjonalne przygotowanie powierzchni elementów.

W zależności od przeznaczenia wyrobu malowanie wykonywane jest farbami epoksydowymi, poliestrowo-epoksydowymi lub poliestrowymi renomowanych firm posiadających międzynarodowe atesty-w pełnej gamie kolorów RAL. Uzyskana powłoka malarska posiada grubość od 30 do 120 mikronów, oraz określony rodzaj powierzchni (mat, półmat, połysk) i drobną strukturę (gładką, drobną i grubą).

Powłoka wykonana tą metodą gwarantuje wysoką estetykę, wytrzymałość mechaniczną, oraz odporność na promieniowanie słoneczne, UF, i działanie warunków atmosferycznych. Jakość malowania potwierdzona badaniami zgodnie z normą DIN 50021.

 

Automatyczna linia lakiernicza

W skład linii wchodzą:

  • myjnia natryskowa 6-strefowa – detale poddawane są tutaj procesowi odtłuszczania oraz mycia przy pomocy wodnych roztworów soli alkalicznych i niejonowego środka powierzchniowo-czynnego oraz soli nieorganicznych,
  • suszarnia – po nałożeniu warstwy ochronnej detale poddawane są suszeniu,
  • kabina lakiernicza podkładowa – nakładanie farby proszkowej odbywa się techniką napylania elektrostatycznego przy pomocy pistoletów pneumatycznych w sposób automatyczny,
  • piec do wstępnej polimeryzacji – nałożona farba wygrzewana jest w temperaturze 130oC150oC. Po tej operacji detale są przekazywane do następnego procesu tj. malowania nawierzchniowego w kolorze,
  • kabiny lakiernicze do malowania koloru – nakładanie farby proszkowej odbywa się techniką napylania elektrostatycznego przy pomocy pistoletów pneumatycznych w zależności od potrzeb w sposób automatyczny lub manualny w dwóch kabinach
  • piec polimeryzujący – podczas wygrzewania farby w temperaturze 180oC220oC zachodzi tu proces jej polimeryzacji, a tym samym utwardzenia. Po wystudzeniu detale są zdejmowane z przenośnika i przekazywane do następnego procesu tj. montażu lub pakowania.

 

„DUPLEX” – najlepsza technologia zabezpieczenia
Duplex – to nowoczesny system zabezpieczenia antykorozyjnego stosowany w naszej firmie. Polega na połączeniu antykorozyjnego działania powłoki cynkowej z walorami dekoracyjnymi
powłok malarskich. System ten zapewnia czas efektywnej ochrony antykorozyjnej średnio dwukrotnie dłuższy od sumy trwałości samej powłoki cynkowej i powłoki malarskiej.

Śrutowanie Strumieniowo-ścierne
Śrutowanie strumieniowo-ścierne jest procesem przygotowującym elementy metalowe pod cynkowanie lub malowanie, poprzez oczyszczenie powierzchni z rdzy, farb, lakierów oraz innych zanieczyszczeń.
Profesjonalna komora do śrutowania umożliwia obróbkę elementów o wymiarach 15000 x 3000 x 3000 mm.

 

Dane technologiczne


Linia ręczna Linia automatyczna
Wymiary pieca: 15000 x 1350 mm

Wysokość kabiny malarskiej: 2200 mm

 

Wymiary pieca: 3200 x 600 mm

Wysokość kabiny malarskiej: 1600 mm

Maksymalne obciążenie przenośnika 100 kg/mb

This post is also available in: EN DE FR RU

Imię i nazwisko (wymagane) *

Email (wymagane) *

Telefon

Temat

Treść wiadomości

PolandEnglishGermanFrenchRussia